Svaren på frågestunden

Allmänt Permalink1
Postat av: Lisa
Hej! Sjukt sugen på att sätta i extension, har dock väldigt tunt hår och undrar om det är lätt att dölja fästena? Eller om dom kommer synas igenom. Tack!
 
Svar: Hej Lisa! Om du har tunt hår behöver vi inte sätta speciellt mycket slingor för att det skall se naturligt ut, vilket i sin tur gör det lättare att sätta fästena så att de inte syns. Kom gärna in till oss så kan vi kika på ditt hår och visa lite före- och efterbilder på hårförlängningar vi gjort på kunder med lite tunnare hår. Tack själv för din fråga! :)
 
Postat av: kajsa
hur går det med eran webshop? skulle inte ni starta en? sen undrar jag också om man kan få se mer bilder på clips löshåren, om hur dom ser ut när de sitter i och hur tjockt det är? kramar :)
 
Svar: Hej! Webshopen är i princip klar men vi har inte varit helt nöjda med företaget som har hjälp oss bygga upp den, därför tar det lite tid. Men vi hoppas få igång den till våren! Vi skall absolut försöka lägga upp fler bilder på våra clips! Våra clips väger 100 gram. Alltså lika mycket hår som i en hårförlängning med 100 slingor.
 
Postat av: Stina
Hej! Har hört massa gott om er och är så himla sugen på att skaffa en hårförlängning! men hur kommer det sig att ni kan ha en så bra kvalité på håret och ändå ha så bra priser? Tacksan för svar!KRAM
 
Svar: Hej Stina! Vi köper in håret direkt utan några mellanhänder och har ett lager, vilket gör att vi kan hålla ner priserna! :) Kram!
 
Postat av: Sara
När kommer videon upp hur ni lockar Fannys hår? Så Gryyymt snyggt och ni är bäst! Kram
 
Svar: Så snart vi kan skall vi lägga upp en video! Tack, vad söt du är! Kram!
 
Postat av: Lisa Andersson
Hej jag har rätt så vanligt hår normal längd blont och rätt så tjockt och jag undrar om jag kan få mitt hår som när ni stylar Fannys hemma på egen hand ? jag skulle uppskatta jätte mycket om ni kunde ge tips och visa hur man ska bära sig åt för jag bor så långt bort från eran salong Tack! :)
 
Svar: Hej ! Det är jättesvårt att säga utan att ha sett ditt hår men enligt de du beskriver så låter det ju så. Vi kommer att lägga upp en video på hur man gör. Så stay tuned! :)
 
Postat av: Klara
Hej, jag undrar hur det blir när man tagit ur löshåret? Följer mitt egna hår med i varje slinga det sitter ett fäste? Det var en som sa det till mig, men det låter ju sjukt.. Hur slitet blir det, tappar man hår helt enkelt efteråt? Och mår håret så pass "bra" att man kan sätta i nytt löshår igen samma dag man tagit ur det? tack på förhand!
 
Svar: Hej! Nej det gör det inte. Däremot tappar man ju hår varje dag naturligt, olika mycket från person till person och det håret som man normalt hade tappat kommer ju ingen vart där man har sina fästen. Därför kommer de håret först ut när man tar ur sina extensions. Så det kan ju se ut som det är mycket av ens egna hår i fästet men det är alltså hår som du normalt hade tappat under tiden du har hårförlängningen. Hur håret påverkas av att ha i extensions är också väldigt individuellt men tar man ut det på en salong med utbildad personal så skall det inte vara något större slitage. Många sätter i nytt hår samma dag de har tagit ur det.
 
'Postat av: Isabella
Har hört massa gott om er och är själv sugen på att sätta i hår men jag bor inte i Uddevalla och undrar om det är svårt att hitta till er från bussen/tåget? :) kram Isabella
 
Svar: Hej Isabella! Vad roligt att höra! Vi ligger mitt på Kungsgatan i Uddevalla så de flesta brukar inte ha något problem med att hitta till oss. Åker man tåg är det lättast att gå av vid östra station och sedan tar det 5 min till centrum och tar man bussen så går man av vid Kampenhof och bara följer Kungsgatan upp. Många brukar ringa oss när de är framme så förklarar vi vägen! Kram!
 
Postat av: 01
Hejj! Jag är lite sugen på att skaffa Clips till mitt hår, har redan ganska långt och tjockt men skulle vilja skaffa clips för att variera frisyren lite mer och har hört bra om er. Undrar lite och om ni hjälper till med att sätta i det en gång för att kolla om det behövs klippas till etc, och gärna pris?
 
Svar: Hej! Om man är intresserad av att köpa clips så kan man boka in en tid för instruktioner, inklippning och styling för 199 :-. Clipsen kostar 799:-.
 
Postat av: jessica
Hej! vart utbildade ni er inom extensions?
 
Svar: Hej Jessica! Vi utbildade oss på en frisörskola i Göteborg och sedan gick vi även en extra kurs på salongen Gabina Hairextensions. Vi jobbar dock på ett helt eget sätt idag som vi tycker är det allra bästa och mest hållbara.
 
Postat av: hannah

jag undrar hur långt tid innan bör man boka tid för istättning? har ni lång kölisat?

Svar: Det är lite olika. Allt mellan 1 vecka  till 4 veckor. Just nu är det däremot lite lugnare så hör av dig till oss på 0522- 161 57 eller [email protected] så kan vi kolla upp en tid till dig.

#1 - - Anonym:

Visa hur ni fixar Fannys hår, nuuuu :)

Till top